Napište nám

Tip na dovolenou :

V roce 2011 jsme se konečně rozhoupali, nabrali kola a vyrazili. Autíčko starší, my jsme pohodlnější ... Zkrátka auto sotva dýchalo, jak bylo plně naložené ..., ale dovezlo nás.
Výběr dovolené byl opět na poslední chvíli. Ale štěstí bylo při nás. Chtěli jsme Českolipsko, Ralsko, nebo Máchovo jezero. Nakonec padla volba na kemp v Hamru na jezeře. A vybrali jsme dobře. Kemp byl opravdu fajn. Klid a na kraji kempu příjemné posezení.
Dokonce s Wifi. Částečně zdarma. To jsem využil při hledání kešek a plánování výletů. A také raní káva s Internetem byla fajn.
Letos byla naše dovolená poprvé s koly a ještě jedna věc byla nová. Začali jsme se věnovat Geocachingu.

Kemp

Vartenberk

Stráž Pod Ralskem

Ubytování , Den První :

Dovolená nám začala pondělkem. Takže jsme ráno v klidu pobalili a vyrazili. Pomalu, v klidu, a kolem poledního jsme byli na místě.
A hned jsme využili kola.

V Hamru Na Jezeře je "íčko" Pár nezbytných pohledů, razítek, map a tipů na výlety do okolí.

Pak jsme si to nasměrovali do Stráže Pod Ralskem.
Opět "íčko" a pak zámek Vartenberk. Zámek je uzavřen, ale je to pěkné místo. Bude prima, až bude opraven.
V okolí hradu jsme si odlovili první dovolenkovou kešku ...

Den Druhý :

Hurá na cyklovýlet !
Jednou z dominant kraje je Ještěd. To jsme nemohli vynechat. A opravdu máme na co vzpomínat... Z kempu to bylo cca 20km, a víceméně stále do kopce ...
Holky to celkem zvládly, ale mých více než 40let , a téměř 100kg živé váhy...
V závěru holky stále šlapaly, já už jen tlačil. A aby toho nebylo málo, tak jsem asi 100m pod vrcholem píchnul. Takže na vrcholu jsem opravoval, zatímco holky si v pohodě užívaly nanuka a kofolu. Samořejmě jsem byl částečně připraven : náhradní duše i lepení bylo po ruce. Bohužel problém byl ve starém, prodřeném plášti. Abych dojel, radši jsem kolo spíš podhustil,aby se plášť nerozevíral.

Cesta zpět proběhla naštěstí bez defektu, a celkem rychle :-) ....stále z kopce.

V kempu pak bylo pivko, večeře a chvíle odpočinku.
No a v podvečer procházka k nedaleké kapli. Odtud je nádherný výhled na další dominatu kraje. Hrad Ralsko. Opravdu krásné a klidné místo. (až na ty komáry).

Další den, jsme pak v Mimoni navštívili Cyklo prodejnu, já pro nové pláště, holky pak brýle proti slunci.

Ještěd

Kaple v Hamru na Jezeře s výhledem na Ralsko
Bezděz

Průrva Ploučnice

Den Třetí :

Výlet na Ještěd nám dal zabrat. Na kolo se ten den nikomu nechtělo. Ten den jsme vyrazili autem k Bezdězu.
Naposledy jsme tu byli před nějakými 15-ti lety a chtěli jsme si to zopakovat. Taky teď už z toho naše holky snad něco měly.
Auto zůstalo ve vesnici, ale i tak to bylo dost do kopce :-)
Bezděz nezklamal. Krásný výhled široko daleko a průvodce na hradě byl taky bezva.
Ve vesnici jsme jako oběd dali polévku a kofolu.

Další cíl byl při cestě do kempu. Průrva Ploučnice. Tip jsme měli z "íčka" Od zaparkovaného auta to bylo pár kroků. taková malá procházka na pěkném místě. A na závěr jsme poseděli ve stínu v bufetu nad kofolou. Bylo to jak nabírání sil před závěrečným výstupem na hrad Ralsko.
Autem co nejblíž, ale i tak to byla síla. Přes 2,5km vytrvale do kopce v horkém letním dni. To byl výstup na který budeme ještě dlouho vzpomínat...

Jedna zajímavost, která patří k Bezdězu : tesařík alpský, krásně vybarvený brouk velký kolem 4cm.

Den Čtvrtý.

Výstup na Ralsko nám dal zabrat. A chtěli jsme se podívat na Lemberk a Grabštejn.
Z Lemberku jsme to vzali procházkou kolem studánky. Vynechali jsme kostel v Jabloném v Podještědí. To byla možná škoda.

Grabštejn je zámek, který dlouho patřil armádě. Pak byl rekonstruován. A podle mě moc pěkně. V době naší návštěvy tam byla výstava skla. Z čeho se vyrábí, tradice výroby v Česku , atd.
Na obou zámcích jsme si vyšlápli na věž (jak jinak ...).

Lemberk

Grabštejn
Pomník Generála Sochora

Den Pátý : Cyklovýlet

Objíždění památek autem jsme vyměnili za kolo. Naplánovali jsme trasu kolem Hamru na Jezeře. Řádově kolem 10km.
První zastávka byla u pomníku generálu Sochora.
(Malá odbočka : Jako kluk jsem četl knihy o historii a o 2.světové válce. Takže to jméno mi není úplně neznámé.)
Po krátké zastávce jsme pokračovali dál. Dá se říci po písku. Lesy borové, cesty pískové. Udělali jsme pár zastávek u přírodních zajímavostí - pískovcových skal a zříceniny hradu Děvín. Krásný, pohodový výlet zakončený zase v Hamru Na Jezeře.

Den Šestý.

Odpočinek, leháro :-). Došli jsme si na oběd, hráli hry a byla procházka po Hamru na jezeře. Pohoda.
K večeru jsme vzali kola a objeli pár kešek a míst v okolí.
Vůbec Hamr na Jezeře bylo poklidné místo. Pro dovolenou ideální. Daleko klidnější než třeba Mácháč.

Hamr Na Jezeře
Máchovo jezero

Den Sedmý.

Okruh kolem Máchova jezera.
Dojet na kole z Hamru na Mácháč, to by bylo na nás trochu moc. Takže kola na auto a popojet na parkoviště u Borného...
Trasa přes Staré Splavy, Doksy a zpět.
Ve Starých Splavech jsme si dali oběd a pak v Doksích byl další odpočinek v přístavu. Zvažovali jsme zkusit lod a svézt se k Bornému. Ale byl čas, pohoda a tak vyhrálo kolo. Čekal jsem, že nám to dá víc času, ale zvládli jsme to rychle. Nakonec jsme po dojezdu do cíle dali ještě koupačku. Voda údajně bez sinic, ale moc čistě nevypadla.
Musím říct, že Hamr je spíš klidnější (spíš pro mě a Ivu). Naše děti by asi uvítali spíš ten Mácháč, protože těch stánků, atrakcí a dalších lákadel je tu prostě víc.
Fajn pohodový výlet.

Pomník Generála Sochora

Vartenberk

Den Osmý

Náš cíl na tento den byl prázdninový. Zajeli jsme s holkama do Liberce na poslední díl Harryho Pottera.
Cestou byla zastávka v Kryštofově údolí. Úžasný Viadukt a dole v údolí pěkný orloj.
Údolí je dlouhé a byl jsem moc rád, že to nemusím šlapat na kole.
Pěkné a klidné místo.
Jen mě tak napadlo, že v zimě to tam musí být síla.

Den Devátý.

opět Cyklovýlet. Hamerský okruh. Dohromady to bylo asi 20km.
Zase to byl výlet spíš na pohodu. Občas jsme zastavili na limču a na pivko a jeli dál. Ani nemám fotku. Výlet byl víceméně po silnicích, žádné památky.

Zámek Zákupy

Skalní hrad Sloup

Den Desátý a poslední

Letošní dovolená byla o pár dní delší. Obvykle to máme na týden.
Tentokrát 10 dní a nebylo to vůbec špatné. Na cestu zpět jsme naplánovali zastávku na zámku v Zákupech a na hradě Sloup v Čechách.
Na obou místech jsme už byli, ale je to už tolik let, že jsme si to rádi zopakovali.

Závěrem : Prima dovolená. Vyzkoušeli jsme si, že i s koly to stojí za to. A dá se najít rozumný program. Také Geocaching bylo zajímavé zpestření. Díky tomu jsme pátrali po lesích kolem Hamru. A podívali se do míst, kam bychom asi normálně nešli. Příští dovolená bude zas o něčem jiném, protože jsme si hned po dovolené pořídili pejska ...